Як розвивати моторику?

Як розвивати моторику?

Розділи: Фізичний розвиток і здоров’я Вашої дитини Життя це система рухів.

Всі процеси внутрішнього світу дитини (задоволення, здивування, зосередження, творчий пошук, і т. д.) можна виразити рухом. Як багато повинен осягнути Ваша дитина! Йому належить пізнати чотири світи: світ природи, світ рукотворний, світ самих людей і внутрішній світ свого Я. Принаймні розвиток трьох з цих пунктів забезпечує фізична активність дитини. Пізнання світу через рух сприяє повноцінному розвитку дитини та визначає його готовність до систематичного навчання в школі, так як в його процесі формується мотивація навчальної діяльності: вміння не тільки дивитися, а й бачити, виділяти головне; не тільки слухати, а й чути звернення педагога і дотримуватися його рекомендацій, керувати своїми рухами.

Під великої моторикою маються на увазі різноманітні рухи тіла, рук і ніг. Навіщо розвивати велику моторику? Для того щоб ваша дитина умів бігати і стрибати нарівні з однолітками і не нудьгував на дитячому майданчику. Здоров’я психологічний і фізичний тісно пов’язані між собою.

Зміна одного стану спричиняє зміну й іншого. Тому особливу увагу слід звертати на баланс розвиваючих дитини заходів. У цей період найбільш цінними є ігри, які одночасно спрямовані і на фізичне і на психічне здоров’я малюка. Якщо обмежити рухову діяльність, то недостатньо розвинена рухова пам’ять може атрофуватися, що призведе до порушення умовних зв’язків і зниження психічної активності. Недостатня фізична активність веде дитину до дефіциту пізнавальної активності, знань, умінь, до виникнення стану м’язової пасивності і зниження працездатності.

Взаємодія різних рухів забезпечує розвиток мови, формує навички читання, письма, обчислення. Від розвитку моторики пальців рук залежать навички логічного мислення, його швидкість і результативність. Одна з поширених помилок батьків у тому, що головне в розвитку дитини це інтелект. Часто недооцінюється значення рухового розвитку дітей.

У дошкільнят складно провести межу між фізичним, зокрема руховим, розвитком і інтелектуальним. У дошкільні роки діти удосконалюють рухові навички, в тому числі моторику: грубу (здатність здійснювати рухи великої амплітуди: біг, стрибки, кидання предметів) і тонку (здатність здійснювати точні рухи малої амплітуди). У міру розвитку тонкої моторики діти стають все більш самостійними. Розвиток моторики дозволяє дитині невимушено пересуватися, самому дбати про себе і проявляти свої творчі здібності.

Одним з факторів психологічного базису для розвитку вищих психічних функцій у дітей є розвиток великої (або загальної) і дрібної (або річний) моторики. Доведено, що і думку, і очей дитини рухаються з тією ж швидкістю, що і рука.

Значить, систематичні вправи по тренуванню рухів пальців є потужним засобом підвищення працездатності головного мозку. Результати дослідження показують, що рівень розвитку мовлення у дітей завжди знаходиться в прямій залежності від ступеня розвитку тонких рухів пальців рук. Тонка моторика основа розвитку, свого роду локомотив всіх психічних процесів (увага, пам’ять, сприйняття, мислення, мова).

Однією з важливих завдань розвитку моторики є координація рухів цілісної системи тіла дитини і приватних систем координації рухів (рука зір, зір слух, рука зір слух, слух мова та ін), що сприяють встановленню зв’язків між уміннями бачити, чути, відчувати, рухатися, говорити . У рухомого дитини, як правило, хороший апетит, міцний сон, рівне, веселий настрій, він спритніший і витривалий. Але невірно думати, що дитина самостійно навчиться всім рухам. Треба постійно виконувати з ним різні вправи, допомагати малюкові освоювати нові рухи.

Головна і сама правильна форма фізичного виховання дітей гра. Видатний радянський педагог А. С. Макаренко, високо оцінюючи її роль, писав: У дитини є пристрасть до гри, і її треба задовольняти. Треба не тільки дати йому час пограти, але просочити цією грою все його життя. Діти — такі непосиди! Але не для того, щоб ускладнювати життя дорослим, а просто така фізіологічна потреба молодого організму.

Протиприродно і недалекоглядно змушувати дітей сидіти на місці це насильство над зростаючим організмом. Тому батькам треба рідше вживати окрики Не бігай, не стрибай, що не крутись і так далі, а спрямовувати енергію дітей у правильне русло з допомогою спеціальних вправ. Завдяки таким дитячим тренувань є шанс, що в майбутньому дитина самостійно буде займатися фізкультурою, а також знижується ймовірність розвитку проблем з опорно-руховим апаратом плоскостопість, сколіоз і так далі. Адже більшість дорослих болячок родом з дитинства.

Рухи не тільки зміцнюють опорно-руховий апарат, розвивають моторику і координацію, вони забезпечують безперервний синтез білкових сполук у м’язах, сприяючи нормальному росту. Треба виховувати у дітей потребу в русі.

Якщо батьки не роблять ранкову гімнастику, нехтують активним відпочинком у вихідні дні, воліють зайняти дитину тихими настільними іграми, то, природно, і він буде малорухомим. Здоров’я дітей та їх майбутнє у ваших руках, шановні батьки!

Розвиток загальної моторики. Вправи (Активна гімнастика (гри) (.

Як розвивати моторику?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!